Nieuwjaarsbrief Berchem

Publicatiedatum

Auteur

cd&v Antwerpen

Deel dit artikel

Beste Berchemnaar

In 2025 viel weer heel wat te beleven,
eveneens bij de Berchemse tsjeven.

Onze wonden werden gelikt
en de verkiezingsnederlaag voorgoed doorgeslikt.
Er veranderde wel wat bij ons.
Het is dan ook wonderbaar,
maar met de verkiezing van de Fons
is er nu een voorzitter van nog geen 30 jaar.
En ook al is het heden nog zo stil en koud,
onze Manu zorgt in de districtsraad voor ‘t peper en zout!
Dus ook op deze donkere winterdagen,
staan we altijd klaar voor al jullie vragen.

Zonder te polariseren,
willen wij belangrijke zaken signaleren.
Zo groeien we vanuit de oppositie
weer toe naar onze topconditie!
Waar wij immers voor leven,
is om de Berchemnaar meer inspraak te geven.
Daarnaast strijden we mee voor nette straten
en vlot toegankelijke voetpaden, zonder gaten.
Dus zit je met iets,
geen enkele vraag is dom,
qua moeite kost het haast niets:
contacteer ons op [email protected]

Want we vinden het belangrijk als tsjeven
om te praten mét i.p.v. over mensen.
Ten slotte willen we alles voor ons mooie Berchem geven,
te beginnen met onze beste wensen!

Wij wensen u een zalig 2026!

de kapoenen van cd&v Berchem

Berchem, januari, 2026

Nieuws

Nassaubrug: wanneer leert Antwerpen dat een bordje geen communicatiebeleid is?

Wij bevroegen schepen Ken Casier deze week over de afsluiting van de Nassaubrug. De brug, in 2024 overgedragen door Port of Antwerp-Bruges aan de Stad Antwerpen, is een beschermd erfgoedmonument én een cruciale schakel voor voetgangers en fietsers op 't Eilandje. De afsluiting treft horecazaken en buurtbewoners hard, en dat lieten ze al duidelijk blijken in de pers.

District zet M HKA in bloei: “Vergroenen maken we makkelijker dan ooit”

Op 23 april kleurde de gevel van het M HKA felgroen. Met een spectaculaire videoprojectie van weelderige klimplanten lanceerde districtsschepen Vincent Gysels de nieuwe producten in het ‘Buurt in Bloei’-pakket. Voor cd&v Antwerpen is de boodschap duidelijk: we investeren in een koelere, mooiere stad door de drempels voor onze inwoners om mee te vergroenen volledig weg te nemen.

Warmtenetten eindelijk op snelheid?

Het warmtenet op Nieuw Zuid — de wijk die als duurzaam paradepaardje van Antwerpen wordt gepresenteerd — draait al bijna tien jaar vrijwel volledig op aardgas. De infrastructuur ligt er klaar, maar de cruciale koppeling met groene restwarmte ontbrak. Cd&v stelde hierover reeds verschillende vragen aan schepen Karim Bachar: hoe lang zouden de bewoners die bewust kozen voor een duurzame woning nog afhankelijk blijven van fossiele brandstoffen?