Geslaagde digitale nieuwjaarsreceptie CD&V Hoboken

Publicatiedatum

Tags

Hoboken

Auteur

Jan De Leenheir

Deel dit artikel

Hobokense leden klinken met minister Verlinden op het nieuwe jaar. De digitale nieuwjaarsreceptie van CD&V Hoboken was een succes. Vijfendertig deelnemers hadden op voorhand een flesje cava en chips ontvangen, zodat de nieuwjaarsreceptie in een feestelijke stijl kon doorgaan. Samen werd er na de nieuwjaarswensen geluisterd en vragen gesteld aan een gedreven minister Verlinden. 

Carolyn Krekels besprak daarna haar realisaties als schepen voor lokale economie, toerisme, communicatie en senioren. Het invoeren van het 3-maandelijks magazine “Hallo Hoboken”, de steun aan lokaal winkelen, de wandelkaart, het opfleuren van de nutskasten met foto’s van Oud-Hoboken, en de acties voor de senioren in onze woonzorgcentra.

Waarna de leden werden ingedeeld in break-out rooms waar ze in kleinere groepjes wat konden bijpraten met elkaar. Zo konden ze ook een praatje slaan met Vlaams parlementslid en senator, Orry Van de wauwer, lid van het bijzonder comité van de sociale dienst Thijs van den Brande, onze districtsschepen Carolyn Krekels  en gemeenteraadslid Caroline Bastiaens.

"Het was ook bijzonder fijn om leden terug te zien die zich moeilijk kunnen vrijmaken omdat ze zich erg inzetten als mantelzorger of zelf langdurig moeten revalideren" aldus Bart Vercauteren, afdelingsvoorzitter in Hoboken.

Iedereen noteerde alvast 8 maart in de agenda voor een volgende digitale ledenvergadering.

Nieuws

Nassaubrug: wanneer leert Antwerpen dat een bordje geen communicatiebeleid is?

Wij bevroegen schepen Ken Casier deze week over de afsluiting van de Nassaubrug. De brug, in 2024 overgedragen door Port of Antwerp-Bruges aan de Stad Antwerpen, is een beschermd erfgoedmonument én een cruciale schakel voor voetgangers en fietsers op 't Eilandje. De afsluiting treft horecazaken en buurtbewoners hard, en dat lieten ze al duidelijk blijken in de pers.

District zet M HKA in bloei: “Vergroenen maken we makkelijker dan ooit”

Op 23 april kleurde de gevel van het M HKA felgroen. Met een spectaculaire videoprojectie van weelderige klimplanten lanceerde districtsschepen Vincent Gysels de nieuwe producten in het ‘Buurt in Bloei’-pakket. Voor cd&v Antwerpen is de boodschap duidelijk: we investeren in een koelere, mooiere stad door de drempels voor onze inwoners om mee te vergroenen volledig weg te nemen.

Warmtenetten eindelijk op snelheid?

Het warmtenet op Nieuw Zuid — de wijk die als duurzaam paradepaardje van Antwerpen wordt gepresenteerd — draait al bijna tien jaar vrijwel volledig op aardgas. De infrastructuur ligt er klaar, maar de cruciale koppeling met groene restwarmte ontbrak. Cd&v stelde hierover reeds verschillende vragen aan schepen Karim Bachar: hoe lang zouden de bewoners die bewust kozen voor een duurzame woning nog afhankelijk blijven van fossiele brandstoffen?