Districtsraadslid Benjamin Weyts vraagt urgent een extra districtsraad na het machtsvertoon dat de afgelopen dagen zichtbaar was in Deurne.
“Wat we aan de Gitschottelei hebben gezien, is hallucinant. De chaos die vandaag in ons district georganiseerd werd, is ongezien. Waardevol groen wordt gekapt zonder dat iemand er iets van wist, aannemers gaan aan de slag onder politiebegeleiding, verontwaardigde buurtbewoners worden in bun gezicht uitgelachen, zelfs coalitiepartners dreigen de meerderheid op te blazen … . Deze show roept zeer veel vragen op, het schreeuwt eveneens om een sterk signaal vanuit Deurne. Onze burgers voelen zich niet gehoord, de Deurnenaar voelt dat er met zijn/haar voeten gespeeld wordt. Deze incidenten en misplaatst machtsvertoon van de stad kunnen niet zomaar onbeantwoord blijven. Daarom roep ik vanuit de cd&v fractie op om hierover met spoed de districtsraad samen te roepen, en de belangen van de Deurnenaar en de legitimiteit van haar politieke vertegenwoordigers niet langer onder de mat te schuiven.”
Weyts doet deze oproep aan zijn collega fractieleiders en districtsraadsleden in Deurne. “De bezorgdheden en bezwaren van onze burgers worden gewoon weggelachen, de politie is zelfs en masse ingeschakeld om buurtbewoners in toom te houden. Zelfs onze eigen burgemeester en schepenen worden in hun hemd gezet, nochtans behorend tot dezelfde partij. Dat is echt niet hoe je met je burgers en het districtsniveau omgaat. Ik reken daarom op de voltallige steun van de collega’s, over de partijgrenzen heen, om tegen dit misplaatste machtsvertoon in te gaan.”