Wilrijk pakt tijdens zomermaanden uit met pop-up skatepark

Publicatiedatum

Auteur

Hans Ides

Deel dit artikel

Skaters komen tijdens de zomervakantie extra aan hun trekken in Wilrijk. Op initiatief van schepen van jeugd Hans Ides werd aan de Edegemsesteenweg een tijdelijke extra zone gemaakt. Die staat er tot eind augustus.

De pop-up skatezone bevindt zich op de parking bij de toegang tot Fort 6. De verschillende toestellen zijn samen goed voor 30 meter skateplezier. Blikvanger is een ramp van 4 bij 10 meter. Jongeren zijn er elke dag welkom en worden gevraagd om het er proper en rustig te houden.

Ook kinderen en jongeren hebben het de afgelopen maanden niet makkelijk gehad door de corona-beperkingen. Met deze extra skatezone willen we extra ruimte bieden voor het zeer populaire skategebeuren in Wilrijk.

Wilrijk heeft al heel wat troeven voor sporten in open lucht, waaronder de skatezone aan de Krijgslaan. Met een tweede pop-up zone zorgen we voor extra capaciteit tijdens de zomervakantie.

Het pop-up skateterrein aan de Edegemsesteenweg staat er tot het einde van de zomervakantie.

Nieuws

"Wie is het? - wijkagent edition"

1 op 4 Vlamingen voelt zich vaak of altijd onveilig in de eigen buurt. “Dat mensen zich onveilig voelen wanneer ze zich in hun eigen buurt begeven, mogen we als samenleving niet accepteren”, stelt cd&v-voorzitter Sammy Mahdi, die van veiligheid in de eigen buurt een speerpunt maakt voor de nakende gemeenteraadsverkiezingen. Met een grotere rol voor de wijkinspecteur wil de partij het veiligheidsgevoel in Vlaanderen versterken. Uit onderzoek van VRT NWS blijkt immers dat 68 procent van de 1501 bevraagden hun wijkagent niet kennen.

De slinger passeert altijd over het centrum

“Een stem op De Wever is N-VA een carte blanche geven over wie waarnemend burgemeester wordt. De Antwerpenaar hoort te weten wie de stad zal besturen. Blijkbaar verdient de Antwerpenaar dat respect niet.” Antwerps CD&V-lijsttrekker Pieter De Cock komt met de fiets aan op de plaats van afspraak. Over zijn schouder hangen drie kokers met campagnemateriaal. “Dit was misschien niet mijn beste idee”, lacht De Cock.